Dbaj o dobry kontent na codzień, a ludzie będą się do Ciebie przysiadać na imprezach, dzieci padną jak muchy zaraz po wieczorynce, a Twoja strona będzie się klikać magicznie i organicznie.

15 08-2018
A czy Ty już zrobiłeś swój kontent?

Internet to jest impreza, na której nie znasz większości ludzi. Wchodzisz i musisz coś powiedzieć, jakoś się zaprezentować. Część gości wpadła tylko na chwilkę, żeby się zrelaksować, część szuka nowych znajomości lub informacji na dany temat, niektórzy już rozmawiają o interesach. Stoisz i się rozglądasz. Myślisz, jak tu zagaić rozmowę…

Możesz oczywiście podejść do grupki, która rozmawia o biznesie i powiedzieć:

Cześć, jestem Andrzej, robię pręty żebrowane.

Zdobędziesz uwagę słuchaczy na jakieś dwie sekundy. Ktoś powie “aha”, a ktoś inny, że musi iść do toalety.

Tak zachowuje się Twoja strona www w internecie, gdy brak na niej kontentu. Nie potrafi zagaić rozmowy, tylko wali prosto z mostu, a ludzie z niej uciekają jak od natarczywego gościa na imprezie.

Co zrobić, żeby Twoja strona dobrze wypadła na imprezie, tzn. w wynikach wyszukiwania?

Tak, jak mówią poradniki dobrego podrywu, musisz znaleźć sposób, by zagaić temat. Później rozwiniesz go na blogu, na forach internetowych czy w magazynach specjalistycznych, które będą kierowały klientów do Twojej strony www. By to zrobić, potrzebujesz kontentu. Musisz opowiedzieć historię z życia wziętą, przytoczyć anegdotę, podzielić się doświadczeniem, wiedzą, podlinkować powiązane teksty, źródła i podać przykłady.

Sama informacja nie wystarczy

Kasia chodzi na wiele imprez i na każdej mówi:

Cześć, jestem Kasia, robię panele solarne.

Wkrótce ludzie uczą się, jak unikać Kasi, zanim się pojawi. Staje się niewidoczna. Nikt nie klika, ba, nawet wyszukiwarki straciły ją z oczu. A przecież mogłaby poopowiadać o ekologicznych źródłach energii i ludzie sami by się do niej przysiadali. Może z czasem ktoś nawet zaprosiłby ją na konferencję tematyczną lub opublikował na swoich łamach jej tekst. Nie wystarczy być specjalistą w dziedzinie, trzeba jeszcze umieć o tym opowiedzieć.

Jeden wpis nie wystarczy

Jarek wprawdzie ma historyjkę o tym, jak latał z wujkiem samolotem. Wszyscy już tę historyjkę znają na pamięć, bo powtarza ją przy każdej okazji. Ludzie ją słyszą i wiedzą, jakie będzie zakończenie. Wolą pogadać z kimś, kto ma do powiedzenia coś nowego. Nie bądź jak Jarek, nie próbuj jednym wpisem obskoczyć połowy internetu.

Bycie ekspertem nie wystarczy

Jest jeszcze Krystyna. Krystyna zajmuje się szyciem płaszczy. Tak się tym pasjonuje, że mogłaby gadać godzinami. Przychodzi w piątki na spotkania klubu wędkarskiego i mówi o rodzajach tkanin. Na jej widok wszyscy chowają się po kątach. Nie bądź jak Krystyna. Mądrze wybieraj towarzystwo, któremu chcesz opowiadać swoje historie. Na forum wegetariańskim nie opowiadaj o rodzajach dachówek. Szukaj miejsc w internecie, z którymi coś Cię łączy, a potencjalni klienci na pewno poczują tę chemię.

A co to jest ten kontent?

Na imprezie czy w domu, kładąc dziecko do snu czy przekonując kumpla o wyższości piwa z lokalnych browarów, zawsze sięgamy po historie, by dotrzeć do drugiego człowieka. Informacja o tym, że minęła dwudziesta nie wystarczy, by dziecko poszło spać. Musisz mu opowiedzieć o misiach odpływających do krainy snów. Kumpel nie uwierzy w ten nowy browar, zwłaszcza, że piwo z niego jest dwa razy droższe, ale jak opowiesz o posmaku palonego chmielu i procesie produkcji, to kto wie.

Dobry kontent nie może być zbyt bezpośredni jak Andrzej czy Kasia. Nie może ciągle opowiadać tej samej historii jak Jarek, ani zamęczać ludzi niezainteresowanych tematem jak Krystyna. Dobrze jeśli zna swoje słowa kluczowe i potrafi nawiązać do innych tematów, by opowiedzieć o sobie.

Dbaj o dobry kontent na co dzień, a ludzie będą się do Ciebie przysiadać na imprezach, dzieci padną jak muchy zaraz po wieczorynce, a Twoja strona będzie się klikać magicznie i organicznie.

Powiązany artykuł

  • 07 08-2018
    EFEKTY POTWIERDZONE LICZBAMI

    Dla marketingowca efekty działań marketingowych, to zgoła coś innego niż atrakcyjne video, ciekawy tekst, czy grafika. To liczby, liczby i jeszcze raz liczby.

    Zobacz więcej...